Årskrönika 2019

Ja, nu är det de sista självande timmarna på detta år. 2019 har på många sätt varit ett väldigt bra år, men det har självklart varit tuffa saker också, så som livet är. En blandning av bra och svårt!
 
Januari:
Mycket snö! Hänga med kompisar och åka pulka bland annat!
 
Tess och Victor.
 
Februari:
Jag hade förmånen att få gå en kurs i fluid art hos Stefans kusin Matilda. Helt sjukt roligt och givande!!
 
Stefan fyllde år och även pappa, Marcus, Lovisa och Hanna. Många i familjen Kindevåg fyller år i februari.
Jag hade galet vackert utanför mitt fönster på jobbet!
 
Mars:
Denna månad fyllde mamma 70 år och jag 41 (vi delar födelsedag). 
Vi firade mamma med att ta lite familjebilder. 
Dessa bilder är dock tagna av oss själva och inte av proffset som tog de riktiga bilderna. 
 
 
Mor och jag :)
 
På Kids i kyrkan var det "Crazy hairday. Tess fick en spindel i håret :)
 
April:
I april fyller Tess år och kalas på det förstås. Gristårta var önskad :).
 
Blommorna börjar komma och det är påsk!
 
April kan vara en av mina favoritmånader faktiskt! 
 
Maj: 
Tess fick vattkoppor och var rejält sjuk ett par dagar. 
Så nu var det gjort.
 
Jag fick i present att gå på konsert med Peter Jöback av min fina vän Elin. ÄLSKAR Peter Jöback!!
Sjukt bra konsert!!
 
Juni:
I juni var vi på Koster hos fina vännerna Öbergs. Tess fick prova på att rida bla. 
 
Koster är galet vackert!!
 
Skolan slutade och sommarlovet kom. 
 
Juli:
I juli hade vi semester och jag tror vi hade den bästa semestern på länge. 
Vi var i Harplinge utanför Halmstad i ca två veckor. 
Vi var på Liseberg, i Ullared, i Varberg, i Malmö och kollade på sommarlov och badade osv osv. 
UNDERBARA veckor!! Vi var också i London på Hillsong Conference!
Varbergs fästning med Rasbergs.
 
I ett dike i Harplinge.
 
Liseberg.
 
Ja, vi åkte ju utomlands också haha. Till Helsingör närmare bestämt. Fina slottet fick sig ett besök där. 
 
Vacker solnedgång vid Hovs Hallar.
 
Sommarskuggan i sommarlov.
 
Vi var också i London på Hillsong Conference där. SÅ BRA!
Härligt att få dela det med dessa!
 
Augusti:
I Augusti var det Summercamp som jag var volontär på. Seth var deltagare. Galet bra läger!
 
Vi var ute och grillade med vänner, kollade på Speedway och Tess började skolan! Hon började i förskoleklass och Seth började i åttan. Galet!
Speedway.
På väg till skolan första dagen. 
Jag, Tess och mamma och pappa var också på Open Art. Här är de i en slangbella :).
 
September:
Ännu mera grillande med vänner! Älskar att vara ute i naturen och grilla och bara vara. 
 
Vi var i Söderköping på medeltidsdagar. Riktigt härligt och varmt.
 
Oktober:
I oktober brukar det vara vackra soluppgångar och solnedgångar. Även i år.
 
Jag fick än en gång hjärtrusningar som inte stannade av sig själva och fick åka till akuten - igen. 
Efter det fick jag en tid för ablation. En operation där de går in och bränner den extragången jag har i hjärtat. Detta sker i vaket tillstånd och de går in via ljumsken. 
 
Nyopererad. 
 
November.
Årets tråkigaste månad. Mörk och ofta regnig, så också i år. Men den fungerade bra ändå. :)
 Seth konfirmerades!
 
Det var lite snö en stund.
Tess med sin kompis Rebecka i en snöhög på väg hem från skolan. :)
 
Vackra Örebro!
 
December:
December är också en favoritmånad för mig. Älskar advent. 
Denna månad är pyssel, baka, julfirande och födelsedag! 
 
 
 
 
 
Seth 14 år.
 
Vi var även i Stockholm på This Is Christmas och Tess fick träffa favoriterna Micke och Bengan.
 
Detta var också en månad då jag fick veta att jag har Fibromyalgi. Skönt att veta att jag inte har någon "farlig" diagnos. Samtidigt som det är jobbigt att få en diagnos som förr var väldigt skamfylld på det sättet att man sa att det bara sitter i huvudet. Idag vet man mer. Idag vet man att det är knas i signalerna i nervsystemet och i smärtsystemet. Det finns dock inte så mycket att göra något åt själva sjukdomen. Däremot finns det mycket man kan göra för att må så bra som möjligt trots diagnosen.
Jag kommer få gå en smärthanteringskurs via smärtenheten i Örebro under våren. Det ser jag fram mot. Jag tycker jag får bra hjälp via vården och blir alltid tagen på allvar. Det är en skruttsjukdom att ha! Det villj ag lova. Jag har ständigt ont och vissa dagar har jag ännu mer ont. Jag är ständigt trött och det är nog det värsta faktiskt. Jag orkar inte med allt jag vill orka med. Du som följt mig länge vet att jag och vi alltid varit väldigt aktiva, men det går inte längre. Det är nog därför jag inte bloggat så mycket det senaste. Jag är för trött. Jag orkar med jobbet och familjen, sen är det slut på min ork. Jag förösker vara med i kyrakn så mycket jag kan, men har fått släppa nästan alla ansvarsområden jag har. Jag träffar mina vänner när jag orkar. Mina vänner vet att det kan bli så att jag inte orkar och behöver avboka. Tack och lov för vänner som förstår och stöttar! 
 
Så detta år har innehållit en fantastisk sommar som jag kommer minnas länge som en av de bästa! Jag har gjort en hjärtoperation som tog på mig mer än jag trodde och jag har fått veta att jag har Fibromyalgi. Jag har också fått byta jobb, på ett sätt. Jag är kvar inom samma enhet men ska efter nyår börja jobba på en ny verksamhet som startar upp i januari. Maria Ungdom heter det och kommer ha fokus på jobb med unga och missbruk.
 
Stefan byter också jobb och ska börja jobba på Scander, som säljare. Så det ligger mycket spännande framför oss. 
 
Stor kram till dig min vän, som följer mig och kommer in här trots att jag inte bloggar dagligen som jag gjort tidigare.
 
Jag önskar dig ett riktigt GOTT NYTT ÅR!!!
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Älskade vän!❤️❤️❤️ Vad mycket jag missat i ditt liv!😥 Blir så ledsen att läsa om din sjukdom. Men jag ska be för dig!!!🙏 Tack för din årsberättelse! Du är fantastisk på att skriva o visa ditt liv i bilder! Älskar dig så mycket!!!💖💖💖 /Skalman😉

2020-01-12 @ 15:59:10
Postat av: Anonym

Älskade vän!❤️❤️❤️ Vad mycket jag missat i ditt liv!😥 Blir så ledsen att läsa om din sjukdom. Men jag ska be för dig!!!🙏 Tack för din årsberättelse! Du är fantastisk på att skriva o visa ditt liv i bilder! Älskar dig så mycket!!!💖💖💖 /Skalman😉

Svar: ♥️♥️♥️♥️
Maria

2020-01-12 @ 15:59:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0