December

Hej igen. 
 
Här kommer en sammanfattning över vårt december (eftersom jag varit så galet dålig på att blogga denna månad). 
 
Månaden började med att min fina, älskade rumskompis på jobbet slutade. Hon har haft ett vikariat så vi visste ju att hon skulle sluta, men fy vad trist det är! Vi trivs sjukt bra ihop :) 
Hon lämnade en uppmuntransboost till oss alla. En lapp där det stod något fint om oss var och en. På min lapp stod det såhär: 
Ögonen fylldes av tårar när jag läste. Tur att vi bor typ grannar :) 
 
En av helgerna var vi i Forshaga hos våra vänner där. Precis utanför deras hus var det luciatåg från ett av stallen i närheten. Faktiskt väldigt mysigt! 
 
 
Tredje advent åkte vi till Stockholm för att titta på This is Christmas. Det är en julshow som Hillsong Sweden gör! Veckan innan var showen i Göteborg och sattes upp i Partille arena för två shower. Helt fantastiskt. Vi åkte till Stockholm och Hovet där showen visades två gånger. 
Tess och jag. Hon var inte helt kry så hon satt med hörselkåpor på sig i bussen, där många satt och pratade. Hon tyckte det var skönt att ha tyst :). Sötnöt. 
 
Fina Ida-Stina var med. Så mysigt att umgås med henne en hel dag!
 
Tess fick ta kort med Micke och Bengan (två karaktärer som finns med i Hillsong Kids. 
 
Så nöjd!
 
Tess älskade när dessa tre små kom in och sjöng Vi komma från pepparkakeland :). 
 
Bild från Hillsong Sweden. 
 
BIld från Hillsong Sweden. 
Det är helt fantastiskt dukiga volontärer som är med och sjunger, dansar, spelar och gör allt runtomkring. 
Bild från Hillsong Sweden. 
 
BIld från Hillsong Sweden. 
 
Det var en magisk dag!!
 
Tess fick dock krupp och vi fick vara hemma ett par dagar. Men då passade vi på att göra ett pepparkakshus. Seth ville ändå inte vara med och dekorera det. 
 
Tess dekorerade precis som hon ville. 
 
Helgen innan jul firade vi lite lilljul med min sida av familjen. Emma var med förstås :) 
 
 
 
 
Ha ha, tog inte så många kort tyvärr. Vet inte vad som hände... 
 
Gandalf hjälpte mig att slå in paket till barnen och Stefan. 
Inte alls ivägen haha. 
 
Den fjärde advent hade vi årets sista gudstjänst här i Örebro. Tess ville ha flätor, diadem och hårspänne. Så det fick det bli. 
 
Hon vet vad hon vill. 
 
Vi var hos Matilda och barnen en stund innan och Ebba och Tess åkte med mig. 
 
Bästa kompisar! Så fina! 
 
Sen har vi ju firat jul i Dalsjöfors hos Christian och Emma-Karin. 
 
Och Seth har fyllt 14!!!!! år. 14 ÅR!!! HELT GALET! 
Älskade, fina kille! Så kärleksfull, fin, omtänksam, godhjärtad, envis, hjälspam och helt fantastisk! 
 
 
 
Så nu har vi en 14 åring här hemma! Helt galet! 
 
Hoppas du haft en fin julhelg!!
Kram
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0