Härliga dagar.

Ja, vi har riktigt härliga dagar här i Harplinge, utanför Halmstad. Vilken lyx att få låna ett par vänners hus och få ha all bekvämlighet som ett hem ger och samtidigt semestra. Love it!!!
 
I torsdags vaknade vi tidigt i Malmö och åkte till inspelningsplatsen för sommarlov. Just denna dag blev det publikrekord... Haha så typiskt när vi var där. Vi var dock där redan 7.30 som tur var och fick platser så vi såg lite av det som hände iaf. 
Det var Hasse Andersson som var gäst och Tess älskar honom. Så det passade ju bra. 
 
I väntan på att det ska börja...
 
 
I pausen var sommarskuggan framme och dansade med alla barnen. 
 
Lyckan var stor!! 
 
Det gick inte få någon bra bild på Angelica Prick och Hasse Andersson, när vi satt så långt ifrån, men som sagt, Tess var glad och nöjd :). 
 
Efter sommarlov åkte vi till Skanör Falsterbo. VI hamnade på en strand i Skanör och spenderade flera timmar där. 
 
 
 
Sen åkte vi och kollade in Öresundsbron i Malmö innan vi fortsatte hemåt. 
 
 
 
 
 
Innan vi åkte till Hovs Hallar och kollade solnedgången åt vi Pizza på Domino vid Turning Torso. Riktigt goda pizzor.
 
Vid Hovs Hallar hängde vi en god stund. Så härligt!! Och vackert. Alltså jag älskar solnedgångar. Min fina familj får stå ut med att se solnedgångar varenda sommar, då jag ääääääälskar att se dem! De ger mig frid på något sätt. 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
I fredags åkte vi till Varberg där Stefan träffade en kompis han pluggade med för ca 17 år sedan och barnen och jag badade under tiden. 
Eller Seth badade inte. Han låg såhär mest hela tiden hehe.
 
 
Tess och jag byggde sandslott och badade.
 
Vi hade sällskap av några trutar, som gärna ville ha del av vår mellis. 
 
Det fick de inte...
 
Vi satt i solen och värmen, men bakom oss kom det mörka mörka moln.
 
Så på väg hem hade vi mörka moln och regn på vänster sida och sol och blå himmel på höger sida. 
 
 
Märkligt väder! 
 
Väl hemma grillade vi och Stefan gjorde "konst"
Som ni ser... Haha.
 
Idag har vi varit hemma hela dagen och hängt i trädgården och jag tog en promenad för mig själv. Väldigt skönt faktiskt. 
Jag stötte på en fjäril som jag försökte ta kort på, men den flög iväg hela tiden. Här syns den lite iaf :) 
 
Barnen gillar studsmattan eller "hoppsmattan", som Seth sa när han var liten. Hehe. Så gött att ha en sån i trädgården här.
 
 
Underbara ungar!! 
 
Nu sover Tess och vi andra kollar på Jumanji Welcome to the Jungle. 

Kram kram 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0