Söderköping och gästabud

Hej hej.
Nu är vi hemma efter en helg i Söderköping.Så mysigt! Stefans bror med familj kom också dit och det var riktigt gött att ses!
VI började fredagskvällen med att gå till kanalen och äta glass :)
 
Jag försökte få ett bett på Tess glass, men det gick inte haha.
 
På lördag morgon gjorde Tess mig fin i håret ;)
Fina tofsar a´la Tess.
 
Vi gick till Dollarstore - det har blivit en tradition när vi är i Söderköping - och där hade man börjat ta fram julsaker.
Tess vra överlycklig och gick och sjöng julsånger med denna på sig haha.
 
Även en vintermöss som hon verkligen ville ha, fick följa med hem.
 
Efter lunch svirade vi om till medeltidskläder och gick ut på gästabudet. Marknad, mat, lite eventgrejer osv. Så mysigt!!
 
 
 
Min klänning lät jag sy upp  när Marcus och Lovisa gifte sig för massa år sen. Kul att den går att använda fortfarande :)
 
 
 
 
En varm och härlig dag!! 

Framåt eftermiddgaen svirade vi om och Stefan och jag åkte till Norrköping för en date. Så gött. 
Det var länge sen vi var bara vi två! 
 
Vi hittade en udde med massa megastora stolar lite här och där, så där satte vi oss och solade och pratade innan middag och bio. HÄRLIGT!
 
Övriga familjen var på eldshow sent på kvällen. Vi missade ju den eftersom vi var på bio, men Emma-Karin skickade denna bild till mig. Så fint. Yngsta och äldsta kusinen hand i hand.
Jona 20 år och Tess 6 år...
Blir glad i hjärtat när jag ser detta suddiga kort!
 
Idag åkte vi hem för att hinna till kyrakan där vi hade dop! 
På väg hem åkte vi bredvid ett oväder länge. 
Såhär såg det ut. Kolmörkt till vänster om oss och ljust på höger sida. Men efter halva vägen såg det ut såhär. 
 
Jag blev tyvärr rejält förkyld i helgen igen... Jag hostar, snorar och har ont i halsen och kroppen. Inte så konstigt eftersom Stefan låg hela förra veckan, men jag var ju sjuk för tre veckor sedan... Hoppas det går över fort. Jag missade iaf kyrkan och dopet, för att förhoppningsvis kunna jobba imorgon.
 
En fantastisk helg har vi haft iaf. 
KRAM
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Annika

Hej, hoppas att du är bättre från förkylningen. Fina bilder från Söderköping. Tror att det var där som de spelade in statsscenerna i Madicken från slutet av 70 talet.Ha en trevlig helg.

Svar: Tack!
Ja precis. Madicken är inspelad i Söderköping. 👍🏻😊
Maria

2019-09-08 @ 10:08:18
URL: http://ladyochlufsen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0