PÅSK

Jag tänkte berätta lite om vår påsk nu, men börjar med att berätta att Tess fick ha ett litet minikalas för två klasskompisar fredagen efter sin födelsedag. Då det är som det är med Corona nu, valde vi att hon fick ha ett litet litet kalas här hemma istället för att samla många tjejer. 
Så kalas blev det iaf och det var väl det viktigaste :) 
 
Tre glada tjejer på väg hem till oss från skolan :).
 
Påsklovet har varit lugnt. Tess var på fritids, Stefan jobbade och jag var på min smärthanteringskurs och Seth har varit hemma. Han fick äntligen sitt nya gamingskrivbord. Och under såhär såg det ut när det var ihopsatt :) haha. 
Det stor inte sådär nu förstås, men det såg så roligt ut. 
 
Tess fick lyxen att ha sleepover med Ebba onsdag till torsdag. Så taggad! Och hon sov till 7!! då Ebba väckte henne. Hon sover aldrig så länge här hemma. Så det var en win för oss alla!
FIck denna bild skickad på kvällen. 
 
På torsdagen hade vi Youth från kyrkan här hemma och grillade. Så mysigt (men kallt). 
 
 
Ett kort på kissen måste ju också vara med :) Livsnjutaren. 
 
På långfredagen träffade vi mamma och pappa (äntligen) vid Trystorps Ekängar. Vi höll avstånd och kramades inte. Det är verkligen trist att inte kunna ses nu, men det är viktigt att respektera de restriktioner som finns. 
 
Vacker miljö alltså!
 
 
 
 
 
 
 
 
Tess och jag såg en fjäril som måste ha varit rätt nykläckt (säger man så). Den satt i solen med sina vingar utbredda. Den syns ju knappt men jag var rätt långt ifrån när jag tog kortet, så det blev suddigt. Älskar fjärilar!! De är verkligen ett tecken på att våren är här. 
 
Älskar alla blommor som börjar blomma. 
 
 
Tess har skrivit på vår lightbox .Bästa livet står det ;) 
 
Det har hunnits med att spelas spel också denna helg. Här spelar Tess och Stefan tv spel. 
 
 
Ellen har varit här och spelat spel med Tess (och hängt med oss andra också förstås). 
 
 
I övrigt har vi träffat vänner och tittat på gudstjänster från vår kyrka Hillsong Sweden. I fredags var det lovsångsgudstjänst och i söndags var det gudstjänst 11 och 18. Det var helt fantastiska gudstjänster. De ligger kvar på youtube och på hillsong.se om du vill se dem. Framförallt var långfredagens lovsångsgudstjänst något utöver det vanliga. Älskar kreativiteten i kyrkan och att man alltid är lösningsfokuserad och inte problemfokuserad. 

Jag hoppas du haft en fin påsk! 
Stor kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0