20 år - Visingsö och Sveafallen

Halloj!
I onsdags, den 5/8, firade Stefan och jag 20 år som gifta. Hur galet är inte det?? Var vi bebisar när vi gifte oss eller?
 
Jag lägger alltid upp dessa bilder från vårt bröllop, men de är på telefonen så det är lättast så :) 
Ja, ni ser ju... bebisar - typ. 
 
20 år tillsammans som gifta! Tänk vad vi fått uppleva under dessa år! Bra och jobbigt. Roligt och ledsamt. Flyttar, barn, sorg, mycket kärlek, glädje och under allt har vi stöttat varandra. Tänk att jag får ha Stefan vid min sida hela tiden. Vi är ett grymt team alltså. 
 
På vår 20 årsdag åkte vi till Visingsö och cyklade. En underbart härlig dag! Vi har pratat länge om att göra detta och då passade vi på med det under denna dag. Vår plan var att åka utomlands, men pga corona valde vi bort det. 
 
Här är bilder från vår cykeltur. 
På väg över.
 
Vi började med att åka Remmalag. Så roligt och mysigt. 
 
 
 
 
 
 
 
Fina hästar!
 
Lite bilder från slottskyrkan:
 
 
Vi cyklade utmed vattnet på en liten stig. Där var jag utanför min komfortzon kan jag säga. Men det var väldigt härligt och vackert. 
 
 
 
 
 
 
 
 
På södra delen av ön finns ruinen av en borg. Där åt vi baguett och vilade en stund. 
 
 
Sen cyklade vi till norra udden. 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Sen tillbaka till färjan, där också ruinerna av ett slott finns. Det finns ju massa historia att berätta om Visingsö, men det gör jag inte här :) 
Stefan fjantar när jag tar kort...
 
Innan vi åkte hem stannade vi till i Röttle utanför Gränna och tittade på en härlig fors som finns där vi en kvarn. 
 
Vackert!
 
Vi hade en helt fantastisk dag tillsammans. Så underbart att vi fortfarande har så roligt tillsammans! 
 
Svärmor har varit här och hon har pratat länge om att åka till Sveafallen och idag - när det var ca 30 grader varmt - blev det äntligen av. Mamma och pappa var också med :) 
 
 
En Tess, en Stefan och en jättegryta. 
 
 
 
Mammorna :) (Mamma, jag och svärmor).
 
Coolt alltså hur naturen fungerar. 
 
Farlig, men fin. 
 
 
Seth har varit på pop up camp några dagar. Pga Corona blev det inget summercamp med hela kyrkan, utan småläger på flera olika platser. Örebroarna var i Uskavi och de har haft det galet bra. 
Seth, Albin, Lucas och Oliwer har sovit här hos oss dessa dagar. Så mysigt! Men Seth var riktigt trött idag så han följde inte med till Sveafallen:). 
Nu är Tess hos farmor några dagar, då det är stängt på fritids ett par dagar och ingen av oss kunde få ledigt. Härligt för henne :)
 
Stor kram 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0