God Jul 2020

God Jul ute i stugorna i Sverige!!

Jag hoppas så att du haft en fin dag trots att läget är som det är med covid och allt!!

Det har hänt lite sen jag var inne sist. Vi har bla  börjat jobba igen efter lång covidsjukslrovning. Känns väldigt skönt att va igång igen. Sen är vi trötta, men det blir man ju efter långvarig covid... 

Vi hade en julgala via zoom med kyrkan. Så så otroligt bra gjort. Vi kläder upp oss här hemma och satte oss framför datorn med glögg och lussebulle 😊
(null)

Vi fick en sån fin uppmuntran från kyrkan med fina ord och ett par "tomtenissar" som knackade på och gav oss en present. Vi blev så otroligt glada!! Har inga bilder på det tyvärr. 
 
I söndags var Stwfan och jag med och tävlade på kidszoomen här i Örebro. Varje söndag ses barnen och ledarna i kyrkan via zoom. Så underbart för på det sättet håller de ju kontakten!! Stefan och jag tävlade mot varandra iaf och Stefan vann tyvärr. Elin tog ett kort på oss (på sin dator) när tävlingen precis avslutades. Stefan visar att han ätit upp godisbiten som låg i mjölet. 😂
Så galet kul! 
(null)

På kvällen i söndags var det årets This is Christmas. Inåt kunde vi inte gå på konsert men creative i kyrkan har gjort ett fantastiskt jobb och spelat in så vi kunde va med via internet istället. 
Thisischristmas.nu 

Galet bra julshow!! 

Tess redo för julshow! 
(null)


Igår kom Inger hit och vi tittade på Bingolotto tillsammans på kvällen.
(null)
Jag vann 100kr. Inte så illa trots allt.

Katten har tyckt om att ligga under vår lilla gran...
(null)

Men igår fylldes den med klappar istället.
(null)

(null)

 Idag är det julafton!  Yey!!! 

Nu för tiden är det svårt att få till julkort med hela familjen... så jag visar ett or från tidigare år ♥️

(null)

(null)

2014 och 2016 års kort 😊

I år firar vi med min sida av släkten, men pga covid så var det svårt att ses. Min syster med familj stannade hemma utanför Motala. 
Vi som bor här i Närke sågs dock i Marcus och Lovisas trädgård. Och de hade gjort det SÅ mysigt!!!! 
Dessutom var vädret fantastiskt! Sol och någon minusgrad. 

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)
Kolla luvorna på stolarna! Älskar det!!

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)
Lite julklappsutdelnkng blev det också!! 

(null)

(null)
Så vackert!!

Efter Kalle Anka sågs vi allihopa via zoom för att läsa julevangeliet och be tillsammans. Det kändes väldigt bra och fint!!

(null)


Nu stället vi om för att fira vår fantastiska 15  åring imorgon ♥️

Stor kram och en riktigt god jul!!! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0