Veckan på Koster

Jag bloggade ju lite när vi var på Koster, men här kommer resterande dagarna där:

På onsdagen var Seth och Stefan ute med Pontus och fiskade kräftor. Något de båda tycker är jätteroligt.
Fotograf: Pontus.

De kom hem med flera kilo nykokta kräftor, som blev kvällsmaten. Alltså, det är pinsamt att säga, men jag klarar inte av att äta kräftor, eller några skaldjur för den delen. Tänk vilken lycka för alla som gillar skaldjur att få nyfångade, nykokta hafskräftor... och så äter inte jag det. Stefan åt iof för oss båda haha.

När killarna var med spelade Tess och jag spel och sedan badade vi med Hanna och barnen. Eller jag badade förstås inte haha. Det var för kallt.

Underbara barn!!

På torsdagen var det stråladne sol och vi fick följa med med till Måskär. (Där spelades videon till Aviccis "Tough love" in. Underbar klippö.
Här är vi på väg ut dit.

Bildkavalkad från berget!

Tänk vad coolt det är att det kan växa något här!!

På väg hem var Tess så trött att hon somnade på mina fötter.

På kvällen åt vi på en restaurang som heter Strandkanten och den ligger på Nordkoster. Kl var 21.30 innan vi åt. Det är semester det :)

Det finns så mycket grejer på restaurangen. Den är full med prylar och allt är till salu.

Tess och Norah...

På fredagen jobbade Stefan och Pontus med ett utekök och vi andra var på stranden och fiskade krabbor (och badade).

Här var bara en uppfiskad, men hinken blev nästan full innan vi var klara. Det är sjukt roligt att fiska krabbor alltså.

Här släpps de ut igen.

På eftermiddagen gick jag och barnen upp på Valfjäll. Barnen spelade Pokemon go och jag njöt av utsikten.

Till fredagsmys blev det tacos och chokladfontän.

Mums.

På lördagen fick vi vara med och rasta ett par ponnys. Hihi. Underbart. Tess red på Pedro, Seth gick med Kotten och Norah med Emmy.

Jag fick låna Kotten en stund också :)

Jag älskar verkligen Koster. Den vackra miljön och fridfullheten!

Jag avslutade lördagen med en promenad längs med havet.

På söndagen var vi på en gudstjänst på ön. Vi var färre än 50 så det gick ju bra. :)
Det blev kyrkkaffe hemma hos Pontus och Hannah.
Så härligt att barnen har roligt tillsammans.

Innan vi åkte fick vi se Pontus egengjutna pizzaugn lyftas på plats på uteköket.
Nöjd Pontus.

Glada och påfyllda åkte vi hem i regnet och landade här hemma sent igårkväll.
Nu väntar en vecka av... Vet inte och det är väl det som är semester :). Vi tar dagarna som de kommer.