Advent

Både Stefan och jag är fortsatt sjukskrivna pga Corona. För någon vecka sedan fick han åka ambulans till sjukhuset för att han var så dålig. Men han behövde aldrig bli i lagd tack och lov. 
I helgen var jag så dålig så Stefan blev orolig (orkade inte gå upp från soffan mer än för att gå på toa och orkade knappt svara när någon pratade med mig. Och andningen var jobbig.) Stefan upplevde mig som väldigt frånvarande och "tvingade" mig att ringa 1177. De ville skicka ambulans men det kändes onödigt så Stefan skjutsade mig till akuten istället.  Jag fick hjälp snabbt och fick träffa en jättebra läkare. Alla prover var bra och lungorna lät bra så det var skönt. Men både Stefan och jag har åkt på rätt allvarlig covid. Hoppas hoppas att detta är över snart! 🙏🏻
Det känns som vi kan detta nu. Men mitt i allt är det skönt att vi är hemma tillsammans och har sällskap av varandra. 
Och tack och lov så mår barnen bra!! 

Jag har varit lite piggare idag och har orkat fixa lite med adventpynt korta stunder. Underbart. Jag älskar ju advent!!

Vi är så välsignade med fina vänner och familj! Mamma kom hit med en kasse lussebullar, pepparkaksmuffons, rågbröd och kolakakor! Katarina kom hit med mjuk pepparkaka och lussebullar också. Så nu behöver jag inte baka till advent! 
Jag älskar ju att baka men i år orkar jag inte så då är det ju fantastiskt att andra gör det åt mig! Så tacksam!!! 

Det blir sista julen i denna lägenhet! Det känns både härligt och sorgligt!! 
(null)
Älskar detta! 

När Tess kom hem från skolan gjorde hon iordning krubban. Det är väldigt viktigt att hon får göra det 😉
(null)
Lite mörk bild tyvärr, men men...

Älskar hyacinter. Hoppas de blir fina! 
(null)

Jag hoppas du mår bra i denna tid vi lever i. 
Ta hand om dej! 
Kram 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0