Covid 19

Jag har varit sjuk i två veckor nu med torrhosta, knasig mage, tungt att andas, i början orkade jag inte prata, blir andfådd av minsta lilla, ont i hals och öron. Alltså symtom på covid. Jag tog ett test andra dagen jag var förkyld. Det var negativt. Sedan var jag på vårdcentralen en vecka senare då jag inte blev bättre och jag blev orolig eftersom det var jobbigt med andningen. Man tog ett nytt test som var negativt. En långdragen infektion helt enkelt.
Två dagar senare (i lördags) fick Stefan exakt samma symtom och han bokade Coronatest och tog det igår (måndag). Ikväll fick han svar att han är positiv. Otroligt skönt att han inte är sämre än han är. Han har som en vanlig infektion och är trött. Hoppas det inte blir värre än så 🙏🏻.

Men visst är det jättemärkligt att jag inte har Corona med exakt samma symtom som han har!? 

Nu ska jag och Stefan vara isolerade i en vecka, jag ska ta nytt test om 5-7 dagar. Barnen får gå till skolan (om de är symtomfria) men ska inte va iväg på annat. 

Ja, då har vi den erfarenheten också. 

Kram kram 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0