Sälen (varning för långt inlägg med många bilder.)

I torsdags åkte vi iväg mot Sälen.
Vi tog svängen över Ludvika och hälsade på vår vän Therese, som flyttat till USA med familjen. Curtis hade tyvärr hunnit åka tillbaka till USA, men vi fick träffa barnen och Therese. Vi lärde känna dem när vi bodde i Avesta :).

Therese och jag :)

Vi hamnade på såna här små vägar på vår väg upp, då vi följde GPS en. Men det var nice. Vackert Dalarna att åka genom!

Vi om upp till en vacker stuga, som ägs av Rahmqvist, som Stefan jobbar för. Anställda får låna den. Vilken lyx!
Vi passade på att spela spel och bara landa när vi kom upp.

På fredagen började vi med en promenad i strålande solsken på Trollstigen vid Hundfjället.
Det var mysigt!
Kyrka med ett trollbröllop.

Ett annat troll...

Min familj!!

Det var ljud längs vägen upp med troll som pratade och sjöng och det var riktigt underhållande :).

När trollstigen tog slut så fortsatte vi uppför fjället. Vi hamnade vi den berömda "Väggen", en riktigt lång och brant backe, som kallas Väggen. Ja, jag skulle inte åka nerför den kan jag säga, men Stefan gör gärna det när han åker skidor... Galenskap haha.

Killarna står och kollar nerför Väggen.

Familjen :)

Vi gick bort till restaurangen som ligger uppe på Hundfjället. Den var stängd förstås, men vi satte oss där och tittade på den vackra utsikten och åt vårt fika.

My boys!

Sen gick vi nedåt igen. Det gick lite fortare :)

Älskar miljön och naturen. Så vackert och härligt!!

Efter det for vi till Lindvallen och den Fäbod som ligger där. Där fick man klappa djur, spela minigolf och gå tipspromenad. Man kunde också måla sina egna dalahästar. De tittade lite konstigt på oss när vi sa att alla fyra skulle måla. De är nog mest vana att barnen målar. Det var fler som målade dalahästar där och de var barn... haha. Men det var så mysigt att alla fyra satt och målade. Det har nog aldrig hänt förut tror jag.

'
Våra hästar :)

På fredagkvällen kom familjen Hallman upp till oss. Så roligt! Matilda jobbar, så de kunde inte komma innan.
På lördagen var planen att vandra uppe på ett av fjällen, men det spöregnade och de varnade för åska. Så vi gick trollstigen igen, då de var nyfikna på den :)

Jamen, det blev ju galet mysigt trots piskande regn.

Ett par vänner,, Hanna och Jocke,  som flyttade från Örebro för två år sedan, såg på instagram att vi var där och frågade om vi ville ses, då de också var i Sälen, i en husvagn, i spöregn. Så roligt att få träffa dem och barnen.
Så vi sågs på Tandådalens fjällkyraks cafe. Så bra ställe, med gott fika och bra utrymme och bra för barnen att hänga!

Så härligt!

Sen middag hemma i stugan.

I morse städade vi stugan och åkte iväg för att hinna genom Dalarna mot Rättvik för att gå runt vid Styggeforsen. Härligt landskap, växtrike och vattenfall.
Olle och Seth håller handen...

En gruppbild haha.

Sen åkte vi in i Rättvik och åt mat.

Sedan bar det av till Avesta, där vi tittade på den stora dalahästen :). Tess har inte varit där insåg vi. Så hon var glad att se den, eftersom vi pratar om Avesta och hur det var när vi bodde där.

VI stannade till hos vännen Freddan och fikade. Han har byggt sitt eget hus. Så imponerande! Och så fint. Både Tess och Ebba ville flytta dit med en gång.

Nu har vi landat hemma och sitter och tittar på finalen på fotbolls em.

Så tacksam och glad för de här dagarna, familjen och vänner!!