Praise You in the storm

Satt och tittade på min svågers blogg och han hade lagt in detta youtube klipp. Jag bara älskade sången och texten. Ni som känner mig vet att jag lätt blir rörd och kan börja gråta för småsaker - särskilt sedan Seth föddes . Detta var en sådan sång, som gick rakt in i hjärtat och berörde något där och skapade tårar i ögonen =) Den säger så mycket, så här, goa vänner, kommer den. Vill gärna dela den med er!




Tack Christian för den. Det fanns nog en mening med att du la ut den på din blogg!

Eftersom inte alla mina bloggläsare är så hemma i engelskan, så kommer här en hemmagjord översättning:

"Jag var säker på att Du Gud skulle ha sträckt Dig ner till oss nu för att torka bort våra tårar, kommit för att rädda dagen.
Men åter igen, säger jag "amen" och det regnar fortfarande och åskan rullar. Jag hör nätt och jämt Din viskning genom regnet: "Jag är med dig". Och när Din nåd faller, lyfter jag händerna och ärar Gud, som ger och tar.
Och jag ärar Dig i denna storm och jag lyfter mina händer för Du är den Du är, oberoende av var jag är. Varje tår jag gråter håller Du i Din hand, Du lämnar aldrig min sida och även om mitt hjärta är krossat, så ärar jag Dig i denna storm.
Jag minns när jag snubblade i vinden, Du hörde mig ropa till Dig och reste mig upp igen. Min styrka är nästan borta, hur ska jag kunna fortsätta om jag inte kan hitta Dig. När åskan rullar hör jag nätt och jämt Dig som viskar genom regnet: "Jag är med dig" och när Din nåd faller lyfter jag mina händer och ärar Gud som ger och tar.
Jag lyfter mina ögon mot bergen, varifrån ska min hjälp komma? Min hjälp kommer från Honom som har skapat himmel och jord. 
Och jag ärar Dig i denna storm och jag lyfter mina händer för Du är den Du är, oberoende av var jag är. Varje tår jag gråter håller Du i Din hand, Du lämnar aldrig min sida och även om mitt hjärta är krossat, så ärar jag Dig i denna storm."

Jag vet att det används mycket symboliskt språk vilket kan uppfattas konstigt för människor som inte är så "vana" vid detta. Vi använder ju mycket symbolik för att beskriva vår tro, kanske för att det i bibeln används mycket symbolik. Jag tycker om det symboliska språket, eftersom det är så målande, men jag förstår att det kan vara förvirrande och knepigt om man inte är van vid det. Ni som känner så ber jag ha lite överseende med detta. Hoppas alla ändå kan få ut något ur denna sång. Jag hoppas den berör, såsom den berörde mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0