Söndag

Idag fick vi sova till 8!!! Fantastiskt. Man kan ju till och med vänja sig vid att få sova lite längre på morgnarna =) Vi gav oss iväg till kyrkan på förmiddagen. Stefan ledde mötet och jag sjöng. Några tjejer i kyrkan sjöng också en sång och det lät sååå bra. Det är så roligt när lite yngre personer börjar våga ta för sig och se hur de växer och blir säkrare och säkrare. Jag sjöng en sång idag som Robert har skrivit. (Vi var med honom och hans familj på ALV i somras och detta skrev jag om i ett inlägg då.) Han har ju gett ut en skiva där sången jag sjöng idag är med. Han har skrivit många fina sånger och en av texterna är sådär extra bra. Här kommer den:

"Han kom till mig en solig dag
Och Han undrade hur det var
Det var länge sen nu Han hörde nått´
Och Han undrade om jag hade gått

Du, du vet Jag älskar dig
Du, Jag kommer aldrig lämna dig
Jag förlåter dig
Så lyft Den blick,
se såret i Min hand

Allt Han sa berörde mig djupt
Men jag visste det sen förut
Ändå hade jag fortsatt gå
Utan att hålla i Hans mästarhand

Du, du vet Jag älskar dig
Du, Jag kommer aldrig lämna dig
Jag förlåter dig
Så lyft Den blick,
se såret i Min hand

Än en gång fick jag gå
I stilla vårregn
Än en gång
Sköljde det över mig

Han fanns hos dig
du följde i Hans spår
Men det var länge sen,
alltför länge sen
Om du bara förstod
att just nu
Vill Han komma tillbaka i ditt liv

Du, jag vet Han älskar dig
Och du, Han har aldrig lämnat dig
Han förlåter dig
Så lyft din blick,
se såret
Lyft din blick,
känn såret
Lyft din blick,
se nåden i Hans hand"


Av: Robert Åkesson

Han har gett ut en skiva med sånger som är lika vackra som denna, så vill ni köpa den, hör av er till mig =) Man kan höra smakprov på några sånger på www.myspace.com/robertakesson

Jag älskar sista meningarna: "Lyft din blick, se såret, lyft din blick, känn såret, lyft din blick, se nåden i Hans hand". Dels gillar jag poesin i det. Det är målande och beskrivande på ett vacker sätt - som jag tycker. Han har fångat detta att såret efter spikarna i Jesus händer, när Han dog för oss på korset, visar nåden från Honom. Visst är det fint beskrivet?

Efter mötet idag åkte vi hem till Ulrica och Jonas och åt middag. Jonas och jag ska leda en barnkör tillsammans i höst, som heter Shalom. Kören har funnits i kyrkan i många många år och i höst ska vi alltså leda den ihop. Detta planerade vi inför idag. Känns jätteroligt! Det är en kör från 8 år och uppåt. Flera av de som är lite äldre hade tänkt sluta i kören inför denna termin, men idag när jag pratade med några av dem, verkade det ändå som att de kommer fortsätta. Hoppas det =) Det är så härliga och underbara barn och ungdomar i kyrkan, så det kommer bli roligt att leda denna kör.

Det blev en heleftermiddag med Ullis och Jonas. Det var jättemysigt. Seth, Oliwer och Lucas har roligt ihop. Seth och Lucas är som bröder och har alltid varit. De bråkar och leker nämligen om vartannat. Ollie hänger mest på och härmar dem, vilket är urgulligt. Både Stefan och jag hade jätteont i ryggen, så vi låg på varsin soffa inne i vardagsrummet, när Ullis bakade efterrätt och Jonas läste för barnen. Kändes patetiskt, men det är skönt att man kan få vara sig själv med sina vänner ;o) Stefan har ju ont, "som vanligt", men värre än det brukar vara. Ska ta kontakt med doktorn imorgon igen. Själv hade jag nog ont, för inatt hostade jag jättemycket så därför tog jag en gigantisk kudde och satte bakom ryggen så att jag nästan satt upp. När jag vaknade igen efter flera timmar låg jag på sidan på denna kudde i en konstig vinkel... inte så bra för ryggen...Men nu ikväll har jag inte alls lika ont och det är skönt!  


Lucas och Seth äter glass. (Bilden är inte tagen idag...)

Imorgon väntar en ny vecka. Får se vad den "bjuder" på =)

Det jag vet är att morfar ska läggas in på sjukhus imorgon för att på tisdag göra en typ av röntgen genom ljumsken upp till hjärtat. Kommer inte ihåg vad det heter. Ni får gärna hjälpa till att be att allt går bra. Och för mormor som kommer sitta hemma och oroa sig, som man gör när någon nära ska genomgå ett ingrepp på det där viset.
Jag älskar er mormor och morfar och ber för er!!!! KRAM

Önskar er alla en bra vecka!


Kommentarer
Postat av: Lina

Vad bra att du kunde hoppa in och ta över min plats i shalom i höst nu när jag har det lite körigt i skolan! Det kommer säkert gå jättebra =)Ha det gott! Lina

2009-09-07 @ 17:36:08
URL: http://www.homebylina.blogspot.com
Postat av: Helena

Det är väldigt uppmuntrande att läsa din blogg, och vilken fin låttext!! Allt gott Helena

2009-09-07 @ 18:16:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0