Även när mitt hjärta gråter

Även när mitt hjärta gråter

Jag vill prisa dig min Gud, även i min svaghet vill jag prisa dig.
Jag vill prisa dig min Gud, även under djup förtvivlan vill jag prisa dig.
Gud, hur kan jag förstå allt som du låter ske? Jag ser inte nån orsak.
Men mitt liv är i din hand och fast jag inte ser väljer jag att förtrösta.
 
Även när mitt hjärta gråter vill jag lova dig.
Mitt i livets kamp och smärta vill jag lova dig.
Även i den mörka dalen vill jag lova dig.
Och när min värld tycks rasa, som om allt mitt hopp var slut vill jag ändå lova dig.
 
Jag förtröstar på dig Gud, även i min ensamhet så är du nära mig.
Jag förtröstar på dig gud, även när du känns långt borta
så vill du bära mig.
Jag har i dig mitt hopp, du min frälsare är,
på korset gav du allt för mig.
Och om jag måste lida så är du där med mig, och jag vet du är här nu.
 
Även när mitt hjärta gråter vill jag tro på dig.
Mitt i livets kamp och smärta vill jag tro på dig.
Även i den mörka dalen vill jag tro på dig.
Och när min värld tycks rasa, som om allt mitt hopp var slut vill jag ändå lova dig.

Av: Elsa Rydin

(Tack Anna)

Kommentarer
Postat av: Lovisa

Vackert! Skönt att vi får vila i honom! Kraaaaam, önskar jag kunde vara hos dig.



Lovisa

2010-04-30 @ 08:52:42
Postat av: Svåger C

Är nästan förvånad att jag har tårar kvar - men där kom dom igen...

Kramar er med tanken...

2010-04-30 @ 08:54:18
Postat av: Lina

När min väg går genom täta dimmor, nära branta stup och djupa vatten. Då finns Du ändå på alla sidor, ja Du leder genom natten. För Du omsluter mig på alla sidor och Du håller mig i Din hand! Ni finns i våra tankar och böner! MÅNGA VARMA KRAMAR

2010-04-30 @ 09:05:05
URL: http://www.homebylina.blogspot.com
Postat av: Åsa

Ber för er! Tårarna bränner bakom ögonlocken, det finns inga ord...

Kram Åsa

2010-04-30 @ 11:47:54
Postat av: E-K

<3

Gråter med er...

2010-04-30 @ 13:18:59
URL: http://emmakaka.blogg.se/
Postat av: Emelie&Lars

Vi tar er med i tanke och bön. Kram!

2010-04-30 @ 16:58:48
URL: http://anglaprinsessan.blogg.se/
Postat av: Sofia

Genom Allt finns han med! Hopp i hopplösheten. Tänker på Carolas "jag vill alltid älska", la den på min blogg. Ett liv är ett liv i evighet...

Kram Sofia

2010-04-30 @ 18:04:12
URL: http://trebarnslycka.blogspot.com
Postat av: Johanna

Vet inte vad som har hänt, men jag ber för er. Kram Johanna

Postat av: designhappens

Ni är i mina tankar och böner! Kram Maria

2010-04-30 @ 21:57:49
URL: http://designhappens.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0