Blott en dag... igen

Jag har skrivit denna sång förut i ett inlägg, men den är ju så bra. Den skrevs för ca 150 år sedan och är lika aktuell idag. Har sjungit lite på den idag, så jag delar med mig till dig också - två av tre versar =)

"Blott en dag, ett ögonblick i sänder,
vilken tröst vad än som kommer på!
Allt ju vilar i min Faders händer,
skulle jag, som barn, väl ängslas då?
Han som bär för mig en Moders hjärta,
giver ju åt varje nyfödd dag
dess beskärda del av fröjd och smärta,
möda, vila och behag.

Hjälp mig då att vila tryggt och stilla
blott vid dina löften, Herre kär,
ej min tro och ej den tröst förspilla,
som i ordet mig förvarad är.
Hjälp mig, Herre, att vad helst mig händer,
taga ur din trogna fadershand
blott en dag, ett ögonblick i sänder,
tills jag nått det goda land."

Lina Sandell


Kommentarer
Postat av: Mummen

En fin och innehållsrik sång som bär och ger tröst.

Kramisar

2010-08-19 @ 19:48:55
URL: http://mummen.blogspot.com
Postat av: E-K

Bland de finaste som finns!

2010-08-20 @ 21:03:27
Postat av: Sofia Lygdman

Vi har alla våra dalar och han finns där genom allt. Vilken nåd! Kram Sofia

2010-08-20 @ 21:32:13
URL: http://trebarnslycka.blogspot.com
Postat av: annica

ler...ett fadershjärta är det ju;)...som så många andra älskar jag oxå denna

2010-08-20 @ 21:56:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0