Drömmar

Sonen sover, Stefan är iväg ett dygn med församlingsledarna och jag kollar Let´s dance (som jag inte tycker är så roligt än, blir nog bättre när det närmar sig finalen). Ska nog gå och lägga mig och läsa om en stund. Ska titta i min sänglåda, där jag lagt några nya böcker för att se om jag hittar något bra att läsa. Seth sover uppe i vår säng och han är så nöjd med det! Tack för alla tips gällande det där med att sova i vår säng eller inte. Vi får se hur allt utvecklar sig. Problemet är att Stefan får så ont i ryggen när Seth sover i vår säng, eftersom han inte kan röra sig fritt. När Seth ligger "på" mig går det ju bra, men han brukar växla mellan att ligga "på" mig, med armar och ben och att ligga "på" Stefan. Det där med en madrass på golvet är ju en jättebra idé om det fortsätter att han har mardrömmar.

Själv har jag också börjat drömma konstigt... Inatt drömde jag att Stefan och jag åkte och handlade och lämnade Seth kvar hemma framför tv:n. När jag kom på vad vi gjort fick jag panik och åkte hem, men det tog jättelång tid att ta mig hem. När jag väl kom hem var Seth helt förtvivlad och satt i en fåtölj och grät och kramade Frodo.
Usch vad jag mådde dåligt när jag vaknade. Vilken panik.
Sen drömde jag att jag skulle sjunga för massa folk, men att jag inte hade fått öva något och jag kunde inte sångerna. Det var hemskt.

Ja, hur ska man nu tolka detta ;o) Ha ha. Det verkar som att jag är lite uppstressad, eftersom jag drömmer såna jobbiga drömmar, men jag vet inte vad jag är uppstressad över. Visst är det mycket runtokring, men det är det ju jämt =) Ja, ja. Hoppas jag sover bättre inatt.

Hittade lite dikter av Lina Sandell på en blogg. Jag älskar dikter och många av Lina Sandells dikter har ju tonsatts och vi sjunger dem mycket i kyrkan. Hon skrev bl a texten till "Blott en dag". Språket i dikterna är inte så lätta, men de skrevs ju på 1800-talet så det är ju inte så konstigt.

VID DAGENS SLUT

Tusen, tusen stjärnor glimma
På den mörkblå himlens grund,
Det är dagens sista timma,
Det är bönens tysta stund.
Herre, låt mig än förnimma
Kraften av ditt fridsförbund!

O, hur dyr din godhet varit
Även denna dag mot mig!
Må den nåd, som jag förfarit,
Mana mig att prisa dig!
Bliv densamme, som du varit
Huru allt förändrar sig!

Bliv min konung och regera
I mitt hjärta, så att jag
Icke måtte leva mera
Blott mig själv till välbehag;
Men, om möjligt, samla flera,
Som lovsjunga dig en dag.

Säg mig ock, att du förlåter
All min myckna kärleksbrist,
Och när efter dig jag gråter,
Trösta mig, o Jesu Krist,
Till dess du mig hämtar åter
Hem till dig i himlen sist!


Vill med dessa ord önska dig godnatt! =)


Kommentarer
Postat av: Jenny

Du får gärna skriva om oss och länka till min blogg! Kram Jenny

2010-01-30 @ 13:58:41
URL: http://www.ebifamiljen.se
Postat av: Bonnfrua

Jag trodde Dalarna tillhörde Sveland...???

2010-01-30 @ 18:47:48
URL: http://bonnfrua.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0