Sjukling

Idag har vi varit i kyrkan på möte och Söndagskul (söndagsskolan). Seth kom och satt en stund i mitt knä under mötet och det brukar han aldrig göra. Han brukar vara i full fart och lite till på Söndagskul. Jag tyckte han var varm så nu när vi kom hem tog jag tempen på honom och han har över 39 graders feber. Nu ligger han och tittar på Musses klubbhus och är blek med glansiga ögon. Stackars liten. Det gör så ont i en när ens barn är sjuk. Hoppas det inte blir långvarigt.

Idag sjöng jag ett par sånger i kyrkan. Bla den här aftonbönen som Karin Boye skrivit. Den är så vacker:

"Ingen stund är som denna,
kvällens sista, tysta timma.
Inga sorger längre bränna,
inga stämmor mera stimma.

Tag då nu i dina händer
denna dagen som förflutit.
Visst jag vet: det gott du vänder
vad jag hållit eller brutit.

Ont jag tänker, ont jag handlar,
men du läker allt och renar.
Mina dagar du förvandlar
som från grus till ädla stenar.

Du får lyfta, du får bära,
jag kan bara allting lämna.
Tag mig, led mig, var mig nära!
Ske med mig vad som än må hända!





Ont jag tänker, ont jag handlar,
men du läker allt och renar.
Mina dagar du förvandlar
som från grus till ädla stenar."

Dagens barncitat:
"Om du vill ha något dyrt så fråga mormor och morfar."
Matthew, 12 år








Kommentarer
Postat av: mummen

Det var ju ett smart barncitat, hi,hi.

Hoppas pluttman blir bra snart,stackars liten han är ju så ofta sjuk.

Ha det gott,kram mum.

2010-01-10 @ 20:43:27
Postat av: E-K

Å, Karin Boye! Att kunna skriva som henne...

2010-01-10 @ 20:51:30
URL: http://emmakaka.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0