Ps 139:13-16

Vilken tröst för oss i den situation vi är i nu. Vi vet att alla Silas dagar var skrivna i livets bok, även om de inte blev många. Gud såg honom. Ingen av hans dagar var meningslösa i Guds, eller våra, ögon. Tack Gud för den tid vi fick ha honom hos oss!

Du har skapat mina njurar, du sammanvävde mig i moderlivet.
Jag tackar dig för att jag är så underbart skapad.
Ja, underbara är dina verk, min själ vet det så väl.
Benen i min kropp var inte osynliga för dig,
när jag formades i det fördolda, när jag bildades i jordens djup. 
Dina ögon såg mig när jag ännu var ett outvecklat foster.
Alla mina dagar blev skrivna i din bok,
de var bestämda innan någon av dem hade kommit.

 Ps 139:13-16

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0