Håll mitt hjärta

Ikväll ringde en kär vän som bor på annan ort. Vi har haft kontakt via facebook senaste veckorna. Det var så roligt att få prata med henne ikväll, även om jag tappar bort mig ibland och måste fråga vad vi pratade om. Jag fick veta att hon också nyligen förlorade ett barn och det gör mig så ont. Vi har inte pratat sedan hon fick missfall och jag blev så ledsen när jag fick veta det. Det var ett tidigt missfall, men sorgen är ju ändå stor. Att förlora ett barn, när det än är, är fruktansvärt.
Hon berättade att hon skrev till mig på facebook att jag kunde höra av mig när jag orkade och sa det till mig ikväll. I förra inlägget skrev jag ju att jag inte tror på det just nu i början av sorgfasen. Jag kommer inte ihåg vilka som sagt, eller skrivit det till mig och det var verkligen inte en känga till er som gjort det. Det är ju i all välmening man säger så. Men som jag skrev i förra inlägget så är det svårt att vara den som hör av sig just nu.

Idag har varit en svår dag på många sätt... så jag orkar inte skriva mer nu, men skriver med en sång, som jag går och sjunger på mycket. Den är så fin och säger så mycket.


Håll mitt hjärta
Håll mitt hjärta Håll min själ
Lägg mitt huvud i ditt knä
Säg att du menar
och vill mig väl
Håll mitt hjärta Håll min själ

Som jag väntat alla år
Du kan läka mina sår
Ta mina händer och gör mig hel
Ta mitt hjärta
Ta min själ

Håll mitt hjärta Håll min själ
Låt mig bara stanna här
Så allt jag ber dig allt jag begär
Håll mitt hjärta Håll min själ
Håll min själ

Björn Skifs


Kommentarer
Postat av: Anonym

Tack min fina vän för pratstunden.. jag har saknat våra samtal..

2010-05-18 @ 20:08:13
Postat av: designhappens

Den är så fin och väcker känslor. Faktiskt är det Peter Hallström som gjort den, en av de duktiga sångare/musiker som vuxit upp i frikyrkan men sen lämnat. Blev glad när jag såg denna artikel på nätet: http://www.dagen.se/dagen/article.aspx?id=189883.

Det du skrivit om att möta människor i sorg är så viktigt. Det är så svårt och man är livrädd för att göra/säga fel. Så det blir nog lätt att man undviker eller så. Därför r det så starkt när du skriver/ kram Maria

2010-05-18 @ 20:36:35
URL: http://designhappens.blogg.se/
Postat av: designhappens

Jaha, så Tomas är hos er. Peter sjöng under en tid i min makes band när de bytte sångare och hamnade i en lansering med Bruno Glenmark (!)Redan då en orolig själ.

2010-05-19 @ 10:16:11
URL: http://designhappens.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0