Upprörd

Har ni sett på tv och hört på radio den konstigaste, knäppaste och bland den vidrigaste reklam jag hört talas om??!! Det finns tydligen en Datingsida för människor som har ett förhållande, men som vill "spice" upp sin vardag med otrohet. Seriöst!!! Vad är det för affärsidé. "Vi tjänar lite pengar på folk som är otrogna"... Jag blir så upprörd så jag vet inte vad jag ska säga eller skriva. Det är vidrigt, det tycker jag! Och det står jag för! Det kommer även artiklar i tidningar ibland om hur man kan sopa igen spåren efter sig om man varit otrogen... HALLÅ!!! Vart är världen på väg!??? Det är inte ofta jag blir upprörd så jag tappar talförmågan, men detta gör mig faktiskt just så upprörd.
Jag läste en kort intervju med en europeisk skådespelerska, som är gift med en annan skådespelare. Hon sa att det vore löjligt av henne att tro att mannen skulle vara trogen om de var ifrån varandra längre än två månader. Efter det sa hon att det viktigaste är inte trohet utan att man är lojal och har respekt för varandra...??? Hallå, otrohet är väl inte att vara lojal och visa respekt!!

Jag tror på trohet i ett förhållande. Jag tror på lojalitet, respekt, vänskap, kärlek, förlåtelse, humor, att man stöttar varandra i vått och torrt osv i ett förhållande! Det är ett sådant förhållande jag vill visa mitt stöd för och inte att man uppmuntrar andra till otrohet.

Nu hoppar jag till något helt annat:
Idag när Seth var på träningen såg det helt annorlunda ut i Åsbo än vad det gjorde i lördags när vi åkte tefat där. Backen där barnen åkte tefat och pulka var idag snöfri. Platsen där vi satt och grillade var idag en sjö. Det har hänt mycket på tre dagar och det är jag glad för. Jag lääääääääängtar till våren. Vår trädgård är fortfarande full med snö, men den sjunker undan, sakta men säkert. LOVELY!!!

Nähä, nu ska jag ställa in alla mina fina blommor jag fick i födelsedagspresent på vårt badrum. Katterna äter och välter blommorna om de står framme när vi inte är hemma eller när vi sover. Fördelen är att badrummet luktar blomsteraffär och det är inte illa :D

Kommentarer
Postat av: Johanna

Otroligt vad fort snön smälter nu! Snöhögen där barnen lekte för två dagar sedan är borta nu. Underbart med vår!

Postat av: Sofia Lygdman

Jag håller med dig Mia, man tappar orden! Vart är Sverige eller världen på väg??? Jag vill i alla fall inte följa med på den vägen! /Sofia

2011-03-22 @ 22:08:04
URL: http://trebarnslycka.blogspot.com
Postat av: Emil

Jag har snickrat ihop en liten kattwidget till blogg.se som gör att man får en ny bild på en katt varje dag i sin meny. Du kan kolla på min blogg hur det ser ut och det vore jättekul om du ville prova att använda den och kanske blogga om den :)



Tack på förhand

Emil

2011-03-23 @ 18:06:43
URL: http://bilderpakatter.blogg.se/
Postat av: Bonnfrua

Den där otrohetsgrejen har gått mig förbi i flödet om alla andra eländigheter.

Men så idiotiskt!!! Det är ju så man tror det är ett aprolskämt, så .... galet är det ju!

2011-03-24 @ 07:58:16
URL: http://bonnfruas365-bilder.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0