Lite om mig - igen

Jag har suttit och tittat tillbaka i min blogg en stund nu. Oh, vad glad jag är att jag skrivit så mycket, så länge. Det är så kul! Och ibland kan jag tycka att jag skrivit riktigt bra och tänkvärda saker haha ;).

Jag hittade den här, där man får svara på olika frågor om sig själv. Jag har gjort den tidigare, men det är ett par år sedan, så jag gör den igen. Några saker har ju förändrats...

Namn: Maria 
Kallas för: Främst för Mia, men av familjen Snufs.
Höger eller vänsterhänt: Högerhänt
Piercingar:
Tre i öronen, en i näsan.
Tatueringar: Ja, en på höger underben. Stefan och jag har pratat i många år om att vi vill göra varsin. Så när vi firade tioårig bröllopsdag gav vi varandra det i present. Jag har aldrig visat någon bild på min här, men kan göra det någon gång här framöver. Det är en ICHTYs fisk och tro, hopp och kärlek, som symboliseras med ett hjärta, ett kors och ett ankare. Stefan har en likadan fisk som jag, men en text runtom den istället. Som sagt, jag kan visa i ett inlägg snart.  
Längd: ca 1.71
Skostorlek: 39 på höger och 40 på vänster. (Sant, skiljer en hel storlek som är 7 mm)
Hårfärg: Olika =) Var blond som liten och har blivit allt mörkare, men är nog typ mörkt råttfärgad, men oftast är jag brunhårig.
Motto: Gör mot andra som du själv vill att andra gör mot dig.
Kär? Japp, i min underbara Stefan.
Önskar du att du bodde någon annanstans? Nä. absolut inte. Vi har ju hunnit med att bo på lite olika ställen och jag har trivts var jag än har bott. Men nu ska vi vara här och det känns helt rätt och jag älskar Örebro! Men det är klart att det vore ju inte fel att ha ett hus i ett varmare land, typ Grekland, men då måste man ju ha lite mer pengar än vad vi har =)
Tycker du att du är attraktiv? Ha ha, nä inte precis, men jag har förlikat mig med hur jag ser ut och trivs med mig själv.
Dricker du?
Aldrig alkohol. Är SPIK nykter. Älskar julmust och coca cola.
Röker du? Nej har aldrig ens testat.
Vad är du rädd för? Ormar och jag gillar inte att flyga.
Gillar du att tvätta? Hm, det är ju ett nödväntigt ont, eller vad man ska säga. Det som är bra är att man känner sig nyttig och aktiv, trots att maskinen gör allt jobb.
Gillar du berg- och dalbanor? Ja, egentligen, men sedan jag hade virus på balansnerven 2003, så kan jag inte åka sånt. Blir yr och illamående direkt.

Senaste…
Filmen du hyrde? Minns inte... Senaste biofilmen var Hamilton, det minns jag.
Filmen du köpte? "Red riding hood"
Låten du hörde: DC-Talk "Jesus freak".
Låten du laddade ner? Har aldrig laddat ner någon.
Personen du ringde? Lovisa.
Personen som ringde dig? Inger.

Har du någonsin…
Gråtit över en pojke? Nä, det tror jag inte. Inte vad jag minns.
Varit i slagsmål? Bara med min bror när vi var barn.
Blivit arresterad? Nej

Senaste…
Boken du läste? "Den dubbla tystnaden" av Mari Ljungstedt..
Personen du fick e-mail av? Dagen... okej, ingen person precis...
Personen du fick brev av? Hm... måste varit Csabi, vår fadderkille i Rumänien..

Brukar du svära mycket?
Aldrig. Varför ska man?
Vad är du allergisk mot? Ägg och laktos (intollerant)
Gillar du ketchup? Ha ha. När jag var liten fick jag ketchup i julklapp och födelsedagspresent, eftersom jag åt så mycket. Hade nog ketchup på pannkakor till och med =)
Är du glad nu? Japp! Är oftast glad. Har så mycket att vara glad över. Ibland blir jag sorgsen utan orsak och ibland har jag orsak, men idag är jag glad!
Kan du sjunga? Ja. Jag älskar att sjunga! Vill sjunga så att människor mår bra!!
Spaghetti eller makaroner?
Oj, det är ju samma sak... men mackaroner då. Det är lättare att äta =)
Land du vill besöka? USA, Island, Irland, Israel och Grekland..

Oj, oj. Orkade du läsa hela. Ja, nu vet du lite mer om mig iaf :)

Hoppas resten av veckan kommer vara bra för dig!!!

Kommentarer
Postat av: Annika

Hej,det var roligt att läsa frågespalten. man får lite upplägg när man skriver i sin blogg.Jag hade aldrig gissat att du hade piercing,det var en trevlig överraskning.Du får gärna kommentera mina inlägg om du läser min blogg fler gånger. Det är bara roligt.Jag har berättat för några släktingar och några jobbarkompisar att jag börjat blogga. Det är roligt att göra inlägg,man får mersmak.Det skulle vara roligt om Lovisa läste min blogg också. Jag har läst hennes också,så jag får väl skriva till henne och berätta om min. Ha det bra. Kram från Annika och katterna.

2012-02-29 @ 20:35:14
URL: http://annikassibiriskakatter.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0