Sträcker mig framåt

Jag går och nynnar på en sång som betyder mycket för mig just nu. Vi "fick" den av en vän för ett tag sedan och den är så bra och talande!!

Du har fört mig just till denna plats,
I din närhet är jag fri och stark.
Du som helar och gör allting nytt. 

Går inte tillbaks sträcker mig fram
Vill proklamera ut det gamla lämnar jag nu.
Allt gör du nytt jag ger dig mitt liv o Gud
Jag sträcker mig nu framåt.

Du har uppstått
Du har makten i din hand.
Du har gett mig en andra chans
Halleluja halleluja 

Går inte tillbaks sträcker mig fram
Vill proklamera ut det gamla lämnar jag nu.
Allt gör du nytt jag ger dig mitt liv o Gud
Jag sträcker mig nu framåt.

Du gör allting nytt. Ja, Du gör allting nytt och jag vill följa dig för evigt. 

Israel Houghton & Ricardo Sanchez. Svensk text :Ida Möller! 

Det roliga är att vi fick samma sång av en annan vän - helt ovetandes om varandra - men med den engelska texten. Känns som Gud vill säga något :).

Jag tror ju att Gud pratar med oss på olika sätt och med mig är det mycket genom sång och musik och har alltid varit så. Kanske vill han säga något till dej med denna sång? Pröva och se!!

Nu önskar jag dej god natt!! Stor stor kram!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0